سیستم تراکشن موضعی وهوشمند ستون فقرات

اختلالات ستون فقرات در هر سطحی ( کمری ، پشتی ، گردنی ) چه ناشی از انحرافات و دفورمیتی ها و چه بعلت اختلالات مربوط به کانال نخاعی باشد می توان درمان جراحی و غیرجراحی ( Conservative ) داشته باشد که در هر روش درمانی رویکردهای نوینی وجود دارد . آن دسته از اختلالات مذکور که نیاز به مداخلات جراحی ندارند می تواند با تکنولوژی جدید Decompression and Distraction System به خوبی درمان پذیرند .
این تکنولوژی ، پیشرفته ترین متد در درمان بیرون زدگی دیسک کمر و انحراف ستون فقرات می باشد

در درمان Disc Herniation با ثابت نگه داشتن ابتدا و انتهای ستون فقرات ، نیرویی از طرف Roller بصورت هدفمند وارد می شود و باعث تراکشن سگمان مورد نظر خواهد شد که بدلیل ثابت بودن پاها و نیز شیب ۱۵- درجه تخت ، این نیرو باعث فاصله گرفتن دو مهره مجاور از هم و ایجاد خاصیت ساکشنی و مکشی در فضای مفصلی می شود .

در این صورت فشار بین دیسکی از ۶۰ کیلو پاسکال تا ۱۰۰- کیلو پاسکال کاهش می یابد ادامه این روند در جلسات متعدد علاوه بر بهبود Circulation و هیدراتیشن که در بازسازی دیسک نقش بسزایی دارند باعث جذب قسمت بیرون زده نوکلئوس پولپوزوس به داخل می شود .

 

درباره نویسنده:

کارشناس ارشد فیزیوتراپی ورزش از دانشگاه علوم پزشکی شیراز کارشناس فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز عضو انجمن فیزیوتراپی ایران فیزیوتراپیست مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی کشور

دیدگاه خود را بنویسید